In ons vorige blog zijn we in gegaan op onderpresteren en motivatie. In dat blog stond de vraag centraal:

Hoe maak ik (collega) leerkrachten duidelijk dat de uitdaging toch omhoog moet bij een onderpresterende en gedemotiveerde leerling?

In een video hebben we dit uitgelegd. Het is belangrijk deze video eerst te kijken, voordat je verder gaat naar de volgende video. Je kunt de eerste video op deze pagina bekijken: Onderpresteren en motivatie deel 1.

In dit nieuwe blog staat dus de vervolg-vraag centraal:

Hoe pak je nu het proces aan van een onverschillige, gedemotiveerde leerling naar weer een enthousiaste leerling?

Bekijk onze tweede video. Tja, we zitten wel met wat ongemak. De video is veel te kort om alles te zeggen wat er te zeggen valt. De video is dus alles behalve compleet. Maar voor social media en/of een blog al een veel te lange video (30 minuten). Dus het geeft beeld, maar het is niet volledig 🙂

Wil je meer weten? Kijk eens naar onze opleiding!

 

 

We vinden het fijn als je onze blogs deelt. Voor veel blogs hebben we een PDF gemaakt. Je kunt dit dan downloaden en delen: de bronvermelding staat daarin.

Let op: wij hebben dyslexie en je wordt in onze teksten dus met onze imperfectie geconfronteerd 🙂 . We kiezen voor gratis veel leesvoer maken zonder extra kosten.

Niks missen?

Het is fijn als passend onderwijs ook voor (hoog)begaafde leerlingen wordt gerealiseerd. Wij zetten ons daarvoor in. We delen elke 2 weken gratis een blog met een cadeautje.Wil je niks missen? Schrijf je in voor onze inspiratiemails.

Heel fijn als je de informatie deelt!